3 Şubat 2009 Salı

Saksıda Çiçekler ve Süslü Pembe

Saksıda Çiçekler Pastası

Yahu ne zorun var, neymiş saksıda çiçekler pastası yapacakmış. Efendim pastayı kaplayıp ters çevircekmiş. Kırıntılar serpiştirecek üzerinede kurabiyeden çiçekler dikecekmiş. Hayır yani yuvarlak pastaların suyumu çıktıki senin gibi acemi bir pastacı böyle asortik artistik işlere girer.. Neyse nihayetinde başardın biraz antika saksı gibi oldu hafif çatlaklar var ama idare et.. E canım zaten toprak saksı bu öyle mum gibi olmazzzz :)
Kendi kendime konuşmaya daldım gene, dur susup olayı baştan alayım...
Efeniim bu görmüş olduğunuz hafif yampiri duran saksı pastayı canım arkadaşım ilk müşterim Şeyda'nın canı annesine doğum gününde yaptım. Şeyda'ya bu fikri verende bendim ama biraz yüzüme gözüme bulaştırdım diyebilirim. Yani aslında standart yöntemle yapsaydım eminim bu şekilde zorlanmazdım ama olsun tecrübedir her adım. Her tecrübede paylaşılmalı ki başkaları bu hatalara düşmesin. Şimdi anlatalım bakalım...
Pastanın pandispanyası Yozhik Pasta'mdaki yoğun çikolatalı pandispanya. İçi bitter çikolatala ganaj, çikolatalı crém olé ve fıstık krokan. İki farklı boyda pandispanya hazırladım. Bunları üst üste getirip saksı şeklinde traşladım. Sonra her katı kendi içinde üçe ayırıp krema ve krokan ile döşedim. En sonda ganaj ve crém olé ile tüm pastayı sıvadım. Buraya kadar sorun yok harika oldu. Sonra beyaz şeker hamurunu yaklaşık yarım saat boyunca uygun renk gelene kadar renklendirip yoğurdum. Sonra biraz sertleşsin diye dinlendirdim. Bu arada dolapta iyice dinlenen pastayı şeker hamuru ile bir güzel kapladım. Gene hiç sorun yok herşey yolunda. Sonra süsledim. Tam olarak ters duran bir saksı görüntüsü aldı. Herşey mükemmel.
Bu arada her zamanki kurabiye tarifimle çöp şişte çiçek kurabiyelerimi pişirip, soğutup, süsledim. Pasta ve kurabiyeleri bir gece serin balkonumda dinlenmeye aldım.
Ertesi gün pastayı artık gerçek saksı gibi görünmesinin vakti geldiği için üstüne pasta tabanı koyup hoooppp ters çevirdim. Traşlamadan artan kek kırıntılarını rondodan geçirip topraklarını serptim. Renkli pipetler sapladığım pastaya çöp şişlerinde kurabiyeleride geçirdim. Ve şöyle geri çekilip eserimi izledim. Herşey süper görünüyordu. Pastam artık teslime hazırdı.
Oğlanı doyurdum giydirdim. Kendim hazırlandım. Mutfağa geri döndüm ki pastanın güzel bir fotoğrafını çekeyim. vee işte olanlar olmaya başladı. Şeker hamuru yer çekiminin etkisine dayanamayıp pastadan ayrılmaya başlamış :((((( Ağlasam mı gülsem mi bilemedim! Biraz daha elimle toparlayıp etrafına streç sardım ki iyice beter olmasın. Böylece Şeyda'larda kutlamadan önce streçi açıp en azında ilk görüntüyü kurtarırlar diye düşündüm. Ama içim kan ağlıyordu. Yahu yapsana şunu ters o şekilde kapla... Nerden kalktın bu çevirme işineee...
Unutmadan ganajın tarifini ekleyeyim. Malum onuda ilkkez hazırladım :)...

Bitter Çikolata Ganaj

Malzemeler
  • 200 ml krema
  • 200 gr bitter küvertür
Yapılışı
  1. Krema bir sos tenceresinde kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır. Dikkat krema kaynatılmamalıdır.
  2. Çelik veya cam bir kaseye küvertür çikolata küçük parçalar halinde konulur.
  3. Isıtılan krema çikolatanın üzerine dökülür. Çikolata iyice eriyene kadar karıştırılır. Tamamen eridikten sonra iyice donup sertleşene kadar buzdolabında bekletilir.
  4. Kullanılmadan yarım saat önce buzdolabından çıkarılıp oda ısısına getirilir. Mikserle çırpılıp sürülmeye hazır hale getirilir.
Velhasılın sonuçta hasbel kader pastayı kurtardık. Ama yinede her zaman yaptığım gibi mum gibi bir pasta elde edemedim, ancak çoook güzel tecrübeler edindim..
Sevgili Şeyda'cım herşeye rağmen pastamın olumlu tepki topladığını söyledi sağolsun.. Ama benim O'na bir sözüm var daha güzelini en uygun vakitte yapacağım!!!

Pembe Süslü Pasta

Bu sevimli süslü pastada Şeyda'nın annesinin şahsına özel yapıldı. Saksının aksine daha hafif bir pandispanya olan Mügeeeccimmmiiin sade yoğurtlu pandispanya tarifini küçük çember için uyguladım. Arasına vanilyali créme olé ve vişne koydum. Kremayı hazırlarken %50 az yağlı süt kullandım. Ve kekide aynı şekilde az yağlı sütle ıslattım. Annesinin sağlığını düşünerek ona daha hafif bulut gibi bir pasta hazırladım. Çok şükür ki bu pasta takla atmadı ve hiç sorun çıkarmadı :).

YOĞURTLU SADE PANDİSPANYA (16-18 cm'lik kalıp için)

Malzemeler

  • 3 Adet Yumurta
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
  • 1 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 2 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
Yapılışı
  1. Şeker ve yumurtayı iyice kabarana kadar çırpın.
  2. Kaynar su ve vanilyayıda ilave edip çırpmaya devam edin.
  3. Sıvı yap ve yoğurduda ilave edip yeniden çırpın.
  4. Kabartma tozu ve unu en az iki kere eleyerek yumurtalı karışıma 3 aşamada ilave edin.
  5. Karışımı uygun boyda kesinlikle yağlanmamış çembere döküp 180 derecede önceden ısıtılmış turbo olmayan fırında pişirin.
  6. Kürdan testinden başarıyla geçince soğuması için tel ızgara üzerine alın.
Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Vallahi ikisi de birbirinden güzel olmuş.Ellerine sağlık Yaseminciğim.Aksilikler seni yıldırmasın.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. eee valla saksı süper olmuş bence iyi ki de olmuş.hiç böylesini görmemiştim şimdiye kadar.ellerine sağlık.
    bu arada krem karamelli kek için tahta kaşık uyarında haklısın ama dikkatli olunca pek de deforme olmaz aslında,benim kek biraz fazla yapıştı müdahale etmeden olmadı yani.tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Bence saksı pastan süper görünüyor, üzülmene gerek yok. Diğeride güzel. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. minciğim bence harika bir iş çıkarmışsın.çok beğendim patalarını.saksıya da bayıldım,çok gerçekçi olmuş.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. canım kusura bakma farketmeden adının baş harflerini yazamamışım:-(sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba..

    Pastacılık konusunda sınırları zorlamaya başladın bence..
    Yani pasta ustası oldun çıktın bakıyorum da:) Hayal gücü geniş olan insanları kendime benzettiğim için severim..

    Pasta çok güzel ne denilebilir ki?

    Fikir güzel, görünüm güzel, tadı da güzeldir..Ellerinize sağlık..

    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  7. Canım maşallah saksı pastaya bayıldım emeğine sağlık ne emektir o pastayı hazırlamak harikasın öptüm...

    YanıtlaSil
  8. gene sardın pasta böreğe..kop gel günahlarından gayrııı

    YanıtlaSil
  9. Bence ikisi de çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Maşallah ya çok güzel görünüyorlar bravo bravoooooo :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik Yasemin'cigim,

    Ne kadar guzel bir goruntu, nefis tek kelime ile..

    Sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  12. Seni mimledim :)
    Sorular sayfamda..
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Yasemin, the flower cake looks great!



    :) eline saglik

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum, böylece size vereceğim cevaplarda hitabım "Sevgili İsimsiz" şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...