26 Aralık 2009 Cumartesi

Süslü Çikolatalı Truff

Cikolatali Truff

Ne zamandır yapmak istiyordum truff... Sürekli ertele ertele... Acaba doğru tarif nedir acaba becerebilirmiyim? Ya tutmazsa o kadar çikolata krema ziyan olurmu.. Sonunda beni itekleyen nokta gelen truff siparişi oldu :D
Hahaa.. Ne kadar enteresan değilmi? Yani hiç truff yapmamış bir insanım ve truff siparişi alıyorum :D Kendine güvenin bu kadarı!

Cikolatali Truff

Ve sonuçtanda görüyorumki bir kere daha kendim kendimi yanıltmadı :D. Gerçekten harika bir truff oldu! E bunda sevgili Bahanem Müge ve Pastacı Burcu'nun haklarını yemek olmaz..
Bahanemin sayesinde bu siparişi yaptım. Tarifide Burcu'dan aldım.. Komple bir ekip çalışması oldu diyebiliriz.. Teşekkürler hanımlar!!!

Cikolatali Truff

Yani aslında o kadarda panik yapmama gerek yokmuş. Gerçekten püf noktalara dikkat ederseniz sizde harika trufflar elde edebilirsiniz..
Ben tarifi Burcu'dan aynen uyguladım. O'nun harika tarifi ve resimli anlatımını incelemek için mutlaka sayfasına uğrayın derim...
Ee madem önümüz yılbaşı o zaman bu trufflarda yılbaşı temasına uygun olarak yeşil, kırmızı ve beyaz renklerle süslendiler. Eğer sizde benim gibi yoğun çikolata tadını seviyor üstelik bu renkli şekerlerin kıtırlığından hoşlanıyorsanız.. İşte bunlarda rengarenk yılbaşı truffları..

Yılbaşı Temalı Cikolatali Truff

Malzemeler (yaklaşık 50 adet standard boy truff elde etmek için)
  • 200 gr bitter küvertür çikolata
  • 200 gr sütlü küvertür çikolata
  • 2 paket krema (400 ml)
  • Arzu ettiğiniz miktarda kek kırıntısı (aşağı yukarı 500 gr kullandım)
Yapılışı
  1. Kek kırıntılarını elde etmek için daha önceden traşladığım yoğun çikolatalı pandispanyaların artan parçalarını rondodan geçirdim. Aşağı yukarı 500 gr kadar kek kullandım. Kekli truffların tadı daha çok hoşuma gittiği için ben miktarı bol tuttum.
  2. Küvertür çikolataları küçük parçalar halinde doğrayıp geniş bir karıştırma kasesine alın.
  3. Kremayı bir sos tenceresinde dibinin tutmamasına dikkat ederek kısık ateşte ısıtın. Dikkat edin kaynamasın. Hemen yanabiliyor. Isıtırken karıştırmanızda fayda var.
  4. Isınan kremayı çikolataların üzerine döküp tel çırpıcı ile çikolata eriyene kadar karıştırın. Tüm çikolata sıvılaştığında karıştırmayı bırakın.
  5. Çikolatalı kremaya kek kırıntılarını ilave edin. Bir spatula ile tamamının karıştığına emin olana kadar karıştırın.
  6. Oda sıcaklığından karışım sertleşene kadar yaklaşık 3 saat bekletin. Bu arada arasıra gidip altüst edin. Ama çok da gerekli değil.
  7. İyice soğuyup sertleşen truff hamurunu buzdolabına kaldırın. Bir gece buzdolabında dinlendirin.
  8. Ertesi gün arzu ettiğinizi süslemeleri (toz fıstık, hindistan cevizi, elenip inceltilmiş kakao... ) ayrı tabaklara koyun. Minik çikolata kağıtlarını tezgaha hazırlayın.
  9. Truff hamurundan bir tatlı kaşığı alıp elinizle hafif yumuşattıktan sonra yuvarlayıp istediğiniz süslemeye batırıp daha sonra kağıda koyun. Bu şekilde aşağı yukarı 50 adet truff elde ediyorsunuz. Siz boyutunu daha küçük ya da daha büyük hazırlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum, böylece size vereceğim cevaplarda hitabım "Sevgili İsimsiz" şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...